Esdal NieuwsFAQ

Projectweek ‘Wie ben ik’

Projectweek ‘Wie ben ik’

In de week voor de herfstvakantie hebben de leerlingen van de onderbouw gewerkt aan het project ‘Wie ben ik’.

Startdag

Dinsdag is het project gestart met een gezamenlijke startdag. De leerlingen werden gemixt en verdeeld in groepen van tien/twaalf leerlingen.

Tijdens deze dag hebben de groepen 4 activiteiten van 20 minuten gedaan, die gebaseerd waren op de temperamenten van Performance Types. Op deze manier hebben ze de verschillen in aanpak ervaren.

  • Gestructureerde werker: kokosmakronen bakken in de keuken, stap voor stap een recept volgen.
  • Zelfstandige denker: kraak de code, met weinig informatie zelf ontdekken hoe je de code moet kraken.
  • Impulsieve doener: foto’s maken op hoogte, snel in actie.
  • Creatieve denker: ansichtkaart maken in herfstsfeer met persoonlijke boodschap.

Daarnaast was er een grote opdracht. Met je hele groep het nieuwe schoolplein ontwerpen. Tijdens deze opdracht kwamen de verschillende temperamenten samen.
Er zijn prachtige onderdelen/pleinen ontworpen, zie video hieronder.

Tekst gaat verder onder video

Woensdag en donderdag

Woensdag en donderdag hebben de leerlingen lessen gevolgd volgens het rooster. De lessen stonden in het teken van ‘Wie ben ik’.

Afsluiting project

Vrijdag werd het project afgesloten. Alle leerlingen begonnen de dag met het maken van een zelfportret in stijl popart. Deze prachtige kunstwerken krijgen een plek in de school.

Daarna stond er een muzikale voorstelling op het programma. ‘De Vuilnismannen’ hebben een samen met de leerlingen een toffe show neergezet. Muziek maken met afval. Klappen met containers, bezems en slaan op emmers.

Bij deze voorstellingen waren de leerlingen van groep 8 van de basisscholen in Borger ook uitgenodigd.